سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران

 

توجه داشته باشید که این مطلب در تاریخ 22/05/85 نوشته شده است .

   

این بنا که چند ماهی است ساخته شده قرار است نمادی باشد برای انکه اگر روزی این شهر به زیر خاک یا آب رفت محققان و زمین شناسان بتوانند موقعیت ما را بیابند و مشخص شود که شهری با تاریخچه ای کهن به زیرخاک رفته . این آب نما با تحقیقات بسیار فراوان تعداد زیادی مهندس و دکتر در طول مدت زمان چند ماه ساخته شده که تخمین زده می شود می تواند در برابر زلزله ی 45 ریشتری نیز دوام بیاورد.قرار است این بنا در لیست عجایب هفتگانه دنیا به جای اهرام ثلاثه قرار بگیرد.

نوع ساخت ، مصالح ، شکل ظاهری ، ستونهای اطراف آن ، تعداد سنگهای به کار رفته در آن و به طور کلی این آب نما ، نمادی است از تاریخچه کهن این دیار.

نمادی که در بالای این مسجد قرارگرفته است مجسمه ی یک عقاب است که برگرفته شده از شهرگمشده الدورادو.

 

چهار ستون در اطراف آن قرار گرفته که هریک نمادی است از شوراهای روستا ، که مانند ستون ، روستا را در برگرفته اند که مبادا گزندی به آن برسد.

دوتا باز برروی دو ستون قرار دارد که نمادی هستند از شوراهایی که به ارشاد و روشن کردن مردم روستا می پردازند و بر سر دوستون دیگر باز هایی وجود دارند که نماد نظارت کامل بر انجام کارهاست.

عقابی بر سر آب نما قرار دارند که احتمالا نماد دهیار محترم است که نماد بالهای گشوده قدرت او و سر بر افراشته ومغرور عقاب نشان اقتدار و مدیریت قوی در انجام کارهای اوست.

قرار داشتن درختها در روی آسفالت نشان از قدرت ماست که نشان می دهیم می توانیم هر کاری را انجام دهیم.

در ماه شعبان به همت بروبچه های یکی از هیئات یکی از این ستونها به دیدار حق شتافت که طبق تحقیقات یک ایرانی مقیم جلال آباد معلوم شد که قصد وهدف کشتن یکی از شورا ها بوده که برنامه ریزی شده از قبل است.

قرعه به نام کدامیک باشد خدا میداند.....

بعد از ساخته شدن این بنا ، حداقل مکانی برای جمع شدن مردم پیدا شد ونیز محلی برای گردش.همه پدر و مادر هابه بچه هاشان می گویند می بریمتون پارک و بچه ها را به کنار این بنا می آورند.

بعد از قرار دادن یک تلفن عمومی کارتی در کنارآن به جذابیت این مکان افزوده شد واین مکان شد محل قرار عاشقان ...!!!!

 

در شب که آب از بالای آب نما به پائین می ریزد صدای زیبایی به گوش می رسد که زیباتر از صدایی است که به پایین ریخته شدن آب از نیاگاراست.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 86/12/15 توسط محمد یزدانی

- مسجد جامع

مسجدی است که می گویند از مسجد هادی نیز قدمت بیشتری داشته ولی در طول زمان برای بزرگتر کردن مسجد و ساخت و ساز فرم آنرا تغییرداده اندو به سبک نو در آورده اند.

این مسجد در طول هفته بسته است و در روزهای پنج شنبه و جمعه نماز درآن خوانده می شود. امام جماعت این مسجد حاج آقا موسوی است که سالها در زازران اقامت داشته اند(حدود25 سال).

به قول عامه مردم این مسجد به نام "مسجد پیرمردها" شناخته می شود علت آن هم اینست که اکثر پیرمردهای زازران در آن نماز می خوانند و به قولی مریدان حاج آقا موسوی هستند.البته به روایتی هم می گویند مسجد یزدانی ها ولی علت آن را باید از خودشان سوال کرد.

این مسجد بزرگترین مسجد زازران است و در 2 طبقه ساخته شده است .در میان مسجد باغچه ای ساخته اند.

وارد مسجد که می شوی در سمت چپ ورودی مکانی قرار دارد که نمازگزاران در صورت بسته بودن در نمازخانه اصلی از آن استفاده کنند.

در سمت راست نمازخانه اصلی قرار دارد .در روبروی درب ورودی آبدارخانه قرار دارد و در انتهای مسجد هم وضوخانه و دستشویی مسجد قرار دارد.

غیر از در اصلی در کوچکی هم در قسمت شمالی مسجد قرار دارد که به کوچه کنار مسجد راه دارد که بیشتر محل رفت و آمد زنان است.

اطاقی هم در انتهای راهرو بعد از نمازخانه اصلی قرار دارد که قبلا محل زندگی امام جماعت این مسجد بوده است.هم اکنون این قسمت دفتر هیئت انصارالمهدی(عج) است.

همیشه مراسم هفته وچهلم اموات در این مسجد گرفته می شود. البته در طول ماه رمضان نماز ظهر و عصر ومغرب و عشا  درتمام روزهای هفته برقرار می باشد.

مسجدی به این بزرگی حیف است که در بیشتر وقت ها بسته است و گهگاهی برای اجرای بعضی از جشن ها و مراسم باز می شود. باید فکری برای استفاده از این فضایی که هم از نظر موقعیت و هم از نظر وسعت آماده انجام کارهای فرهنگی و... است شود.

هیئت امنا این مسجد حاج عبدالحسین شیخی -حاج مهدی سعیدی و ... هستند.



نوشته شده در تاریخ جمعه 85/8/5 توسط محمد یزدانی

در وبلاگ یکی از دوستان دیدم که مطالبی از اماکن دیدنی زازران قرار داده بودخیلی توضیحات نداده بود ولی قصد دارم کار او را تکیمل کنم و در مورد اماکن زازران مطالبی بر روی وبلاگم بگذارم.

هر هفته به معرفی یکی از اماکن زازران می پردازم امیدوارم که مورد توجه بازدیدکنندگان محترم وبلاگم قرار بگیرد.

فقط لطفاُ نظر یادتون نره .مشتاقانه منتظر شنیدن انتقادات ، پیشنهادات و نظرات سازنده شما هستم.

************************************************

*****برای دیدن تمامی مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید. *****

***************************************

1- مسجد هادی :

قدیمی ترین مسجد زازران این مسجد است . مسجدی که هنوز به سبک قدیمی و طاق و چشمه ای در نزدیکی حسینیه قمر بنی هاشم و در کنار حمام عمومی زازران (حمام عمو رجب) قرار دارد.

درب کوچک ودیوارهای کوتاه – سقاخانه ای در کنار آن – محیط قدیمی داخل مسجد همه و همه زیبایی و جلوه ای خاص به این مسجد داده است. هرکسی یک بار در این مسجد نماز بخواند مجذوب محیط معنوی این مسجد می شود.کلید دار این مسجدپیر زنی است که خانه اودر کنار مسجد قرار دارد. خادمی که او را حج زویده می نامند.

وارد مسجد که می شوی ابتدا شیر آب و حوض و بعد از آن باغچه ای در روبروی شما قرار دارد. باغچه ای که در آن گل های زیبا و در وسط آن یک درخت کاج قرار دارد.

محیط داخل مسجد به سبک قدیمی است که مانند تمام ساخت های قدیمی دارای اسرار مرموزی است .

یکی از اسرار این سبک ساخت آنست که اگر در یکی از گوشه ها در زیر طاق این مسجد با صدای کم صحبت کنید در گوشه مقابل آن صدا به طور واضح و شیوا شنیده می شود .

محیط معنویش به گونه ایست که اخلاص ومعنویت وساده دلی فضای درون وبیرونش را فرا گرفته است .

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 85/7/13 توسط محمد یزدانی

بسم رب الشهدا و صدیقین

زازران در ?? کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع است که به تعابیری راه ابریشمی ما بین شهرستان های نجف اباد-فلاورجان(قهدریجان) و خمینی شهر است.این منطقه به مختصات 32°36"16"N

29"55"E 51° است که دارای آب و هوای نسبتا گرم و خشک میباشد

زازران  در واقع مسیردوم ارتباطی نجف آباد به اتوبان ذوب آهن اصفهان می باشد.ارتفاع آن از سطح دریا 1300مترو دارای آب و هوای نسبتا گرم و خشک میباشد. از شمال غرب به نجف آباد شهر سیاستمداران اقلیم عشق و همچنین از شمال غرب به اصفهان منتهی است درچه در شمال شرق آن قرار دارد و از رودخانه زاینده رود در حدود 6 کیلومتر فاصله داردهمین امر سبب روی آوردن مردم به گسترش باغات در منطقه شده از این رو زازران را شهر باغات مینامند

این شهر کهن که به روایاتی قبل از شروع دوره صفویان به لحاظ خوش آب و هوا بودن گروهی از مهاجران در این منطقه ساکن شدند و چنان شد که کشاورزی به لحاظ عبور آب زاینده رود و همجواری با آن به شدت رشد کرد.طبق سخنان پیران این محل وسعت زمین های کشاورزی چنان بود که از شرق به نزدیکی های قلعه سفید(یکی از روستاهای نزدیک نجف آباد)از جنوب به قهدریجان(که همکنون این زمین ها توسط اهالی آن محل تسخیر شده)از غرب به نزدیکی های درچه پیاز و از شمال به روستاهای کوشک و تیرانچی منتهی شده و میشود که مناطق شمال و غرب یکی از مناطق تفریحی به شعاع ?کیلومتر به باغ و بوستان اختصاص دارد که از دیر باز مورد توجه عام و خاص بوده است



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 85/3/23 توسط محمد یزدانی
قالب وبلاگ