سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران

بوی رمضان می آید وبلاگ زازران

... بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست. و اگر در آن از حق برگردیم ما را بازگردان و اگر در آن عدول نموده براه کج رفتیم ما را به راه راست آور، و اگر دشمن تو شیطان ما را احاطه کرده از او رهائیمان ده. بار خدایا ماه رمضان را از عبادت، و پرستش ما مملو و پر گردان، و اوقات آن را به طاعت و فرمانبرى ما براى تو آراسته نما و ما را در روزش بروزه داشتن و در شبش به نماز و زارى بسوى تو و فروتنى و خوارى در برابر تو، یارى فرما تا روزش بر ما به غفلت و بیخبرى و شبش به تقصیر و کوتاهى گواهى ندهد. بار خدایا ما را در باقى ماهها و روزها تا زمانى که زنده‏مان مى‏دارى همچنین قرار ده، و ما را از بندگان شایسته‏ات بگردان که آنان بهشت را به میراث مى‏برند در حالى که در آن جاوید هستند ... » .
بوی رمضان می آید .
ماه مهمانی خدا و دستهای بسته شیطان .
و باز هم ستارالعیوب مانند سالهای گذشته ، بدون اینکه اعمال یکساله مان را به رویمان بیاورد دعوتمان می کند تا شاید در فرصتی دوباره زنگار دل بزداییم و با درک حقیقی شبهای قدر و مستمسک قراردادن آبروی شهید رمضان ، ره توشه ای برای خود دست و پا کنیم .
راه طولانی و سفر دشوار و دستان ما خالی . مورد چنان عظیم است که امیر خوبان می فرماید :
آه من قله الزاد و طول الطریق و بعد السفر و عظیم المورد (نهج البلاغه حکمت 77)
آه از کمی توشه و درازی راه و دوری سفر و عظمت روز قیامت
باز بوی رحمت می آید .
بوی انس با قرآن و مناجات با «ارحم الراحمین» ، تا شاید با گوش جان سپردن به کلام الهی و راز و نیاز و عذر تقصیر ، درهای رحمت خداوند را به روی خود بگشاییم .
رمضان می آید مثل هر سال ، درست وقتی که منتظرش هستیم . درست زمانی که بار عصیان پشت مان را خمیده است . مثل هر سال به موقع می آید ، بی آنکه دیر کند با دسته دسته مناجات ، راز و نیاز ، رأفت و عطوفت و رقت قلب .
رمضان می آید با میزبان مهربانش و سفره های سحر و افطارش و اطعام مؤمنین و مستمندان تا شاید درهای بسته ی آسمان برویمان گشوده گردد و با عنایت شهید رمضان قفل درک معرفت از قلوبمان باز شود .
رمضان می آید با نغمه ربنایش . با دعای هر روزه ی سحرش و مناجات نیمه شبهایش . باز هم مهربانی و صمیمیت و رقت قلب همه گیر می شود .
ما را از دعاهای خیرتان بی بهره نسازید......
سلام به همه اونایی که سری به این کلبه ی حقیرانه ی ما میزنن.این مطلب رو گذاشتم که هم فرا رسیدن ماه مبارک رمضان رو تبریک بگم هم به نویسنده جدید وبلاگمون خوش آمدگویی کنم.
جناب صاحبدل از این به بعد به عنوان نویسنده افتخاری وبلاگ زازران کار می کنند و با توجه به سوابقی که از ایشون دیدم ان شاالله رونقی به این کلبه خرابه خواهند داد. البته بنا به درخواست خودشون از افشای هویت ایشون معذورم اما هر وقت خودشون خواستن معرفی میکنن.
در پناه ایزد منان
29مرداد 1388
محمد یزدانی


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/5/29 توسط محمد یزدانی

آن پاک کیست که روحها در زلال نیایش با او تطهیر می یابند،آن پنهان کیست که در خانه جان همیشه پیداست،و آن پیداکیست که در تمامی ذرات جهان پنهان است! هر که هست،هر چه هست،و هر جاکه هست،به نام نامی او

به نام خدا

سلام.حلول ماه رمضان،ماه ضیافت نور مبارک.ماه رمضان که میاد،یه جورایی هوایی میشی،دلسپرده میشی،بخای یا نخای مهمون میشی،مهمون خوان رحمت خدا.البته همیشه بوده اما توی این ماه فیض و رحمتش بر بنده هاش افزونتر میشه.

انگار همه کدورتاوتیرگیاازآیینه قلبت پاک میشه.وبه قول شهریار:

رمضان جلوهءجان میدهد وصیقل روح.............................وه کزو آئینه دل چه جلا میگیرد

این ماه،ماه آشتی با خداست.قدم به سوی خود شناسی برای خداشناسی.آنچنان که مولانا میگه:من نشو از من بشو تا ما شوی.

توی بندبند دعای جوشن کبیر صفات خداوند ذکر شده واگه بنده آگاهی باشیم میفهمیم که مائی که از خدائیم باید تجلی اسمائ وصفات الهی باشیم.یه تکونی به روحمون بدیم که:

  شیطان درون به سیم آخر زده است......................از بهر فریب ما به هر در زده است

 شیطان ز پی گشت و شناسائی ماست......................زین رو سر راه ما منور زده است

بیایم مثل یه بنده خوب بگیم:بسم الله النور وبریم تو وادی امن الهی،اونوقته که اونقدر راه برامون روشن میشه که دیگه منورای شیطون برامون مثل یه جرقهء کوچیک وبی تأثیرند توی روز روشن.

خلاصه اینکه ماه رمضون ماه دوست داشتنی و عزیزیه،کاش میومد اما هیچوقت نمی رفت،نیومده غصه دار رفتنشیم.

خدایا عیدی آخر این ماه رو فرج آقامون مهدی «عج»قرار بده.آمین

غافل مباش ار عاقلی............دریاب اگر صاحبدلی...............باشد که نتوان یافتن................دیگر چنین ایام را

التماس دعا 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/5/28 توسط صاحبدل
<      1   2   3   4      
قالب وبلاگ